Notulen

Datum:
Aanwezig:

Afwezig met bericht van verhindering:
11 mei 2011
Judith, Daniele, Loes, Vivienne, Renate, Isabelle, Romy
Jente Samantha
Notulant:

Romy
Verslag:



















v  Studentenmap aangemaakt

v  Rooster gemaakt wanneer wij aan het schoolconcept werkenà Vivienne plaatst deze op BB

v  Drieluik  van elkaar besproken

v  brainstormen over de visie van onze school
We willen vanuit een aantal hoofdpunten onze visie beschrijven, volgende punten hebben we bedacht:

·         Samenwerken
- Voor zowel leerlingen als leerkrachten
- Tutor lezen
- Coöperatief leren
·         Goede sfeer
-10 vaste regels opstellen die door heel de school gelden.
- Portfolio maken voor elk kind
- veel visueel maken voor de kinderen en ouders. Foto’s door heel de school bv.
·         Passenonderwijs
- veel aandacht voor het leesonderwijs

v  We hebben het gehad over LVS opdracht 4 en hebben besloten om OVM en CITO verder uit te werken.

v  Voor opdracht 2 hebben we voor de ontwikkelingsgebieden sociaal emotionele ontwikkeling en cognitieve ontwikkeling gekozen
Conclusies/ besluiten:
Afspraken voor 12-05-2011

- Iedereen denkt na over de visie van onze school. Met aandacht voor vernieuwende ideeën wat nu nog niet te zien is in het onderwijs.

- Iedereen bekijkt verschillende schoolgidsen en neemt deze mee naar de bijeenkomst

- Voor de volgende bijeenkomst werken we de visie verder uit.
Uitvoerders:

Heel het team
Coachingsvraag:








Datum:
Aanwezig:

Afwezig met bericht van verhindering:
12 mei 2011
Loes, Isabelle, Renate, Jente, Romy, Judith, Vivienne (vanaf 11 uur)
Danielle
Notulant:

Judith
Verslag:



















v  Bespreken van ieders verschillende visie op onderwijs.

v  Keuze gemaakt voor de soort school.

v  Website maken.

v  brainstormen over de visie van onze school.

v  Taken verdelen.

v  Ieder gaat uiteen om te werken aan de opdrachten.

v  Er zijn per groep afspraken gemaakt voor de volgende keer:

Groep 1: Visies samenvatten en uitwerken in schoolgids.

Groep 2: Jente verwerkt cognitieve ontwikkelingslijnen
               Isabelle verwerkt sociale ontwikkelingslijnen

Groep 4: Leerlingvolgsystemen worden uitgezocht en op een rijtje gezet. Daarna wordt overlegd welke verder worden uitgewerkt.




Conclusies/ besluiten:
 De opdrachten zijn als volgt verdeeld onder de studenten:
-       Opdracht 1 (schoolgids): Romy & Judith
-       Opdracht 2 (ontwikkelingsgebieden): Isabelle & Jente
-       Opdracht 3 (methodes): Danielle & Vivienne
-       Opdracht 4 (leerlingvolgsystemen): Samantha & Renate & Loes

Afspraken:
Woensdag 1 juni 2011 willen we de Noordwijkse school bezoeken om daar hun onderwijsvernieuwingen te bekijken.
Uitvoerders:

Heel het team
Coachingsvraag:
Bij opdracht 2 hebben wij gekozen voor de ontwikkelingslijnen cognitief en sociaal-emotioneel.
Klopt het dat deze opdracht eigenlijk uit twee subopdrachten bestaat? Namelijk een uitgebreide omschrijving van de leerlijnen en daarnaast een informatieavond voor ouders organiseren.





Datum:
Aanwezig:

Afwezig met bericht van verhindering:
18 mei 2011
Loes, Isabelle, Renate, Jente, Romy, Judith, Vivienne en Danielle


Notulant:

Samantha
Verslag:



















v  Naam voor de school bedacht: ‘De Sleutelbos’

v  Schoolsite is opgezet: www.schoolconcept.blogspot.com

v  Met elkaar hebben we besloten dat het onderwijs op de school: De Sleutelbos ervaringsgericht zal worden.

v  Een afspraak met de Noordwijkse school gemaakt op woensdag 1 juni om 09.30u.

v  Wij zijn erachter gekomen, dat alle opdrachten in elkaar overlopen. Wij zullen veel contact hebben met elkaar om hier over te praten en vragen te kunnen stellen.

Conclusies/ besluiten:
In overleg hebben wij besloten om per groep aan de slag te gaan. Er wordt dus tegelijkertijd aan de verschillende opdrachten gewerkt. Om alles op elkaar aan te laten sluiten en vragen te kunnen stellen, zullen wij regelmatig met elkaar in overleg gaan.

Afspraken:
Woensdag 1 juni 2011, om 09.30u, willen we de Noordwijkse school bezoeken om daar hun onderwijsvernieuwingen te bekijken. Deze afspraak staat nu vast.

Elk teamlid zal zich inlezen in de theorie van het ervaringsgerichte onderwijs.

Op 25 mei zullen wij bijeen komen om met elkaar de uitwerkingen van de opdrachten te bekijken.

Op 16 juni hopen wij bij een lezing van Marcel van Herpen aanwezig te mogen zijn.

Uitvoerders:

Heel het team
Coachingsvraag:
Tijdens de basisgroep hebben wij de kans gekregen om vragen te stellen.